Tips på vinterkläder för barn

Tänkte att jag skriver ju väldigt mycket om mina barn och vårt liv men även om mitt intresse för barnkläder. Så nu tänkte jag ge lite tips på vinterkläder eller iaf på hur jag tänker kring detta. På det allra flesta förskolor är man ute så mycket man kan och då tycker jag att barnen behöver bra kläder att både vara varma i och att kunna leka i. Hör väldigt ofta föräldrar som pratar om att spara de "fina" kläderna att ha hemma, det förstår jag precis men tänk på att vi på förskolorna är oftast ute mycket mer än vad man hinner hemma, så det är väldigt bra om kläderna håller för att vara ute länge. Så här kommer mina tjejer se ut i vinter... Novas kläder. Jag klär helst barnen i lager på lager. 1. Nova har en så kallad buff som halsduk. Hälften ett skönt tyg med disneyprinsessor och hälften fleecetyg. 2. Fleccetröja, antingen en valig eller en windstopper. 3. North bend overall (från förra året) 4. Vinking gortexskor (jag vill att barnens skor ska tåla att bli våta. Dessa är också från förra året) 5. Mössa. En mössa med gott fleccefoder ifrån isbjörn of sweden. Väldigt prisvärd! 6. Gärna 2 par vantar. Ett par vanliga fingervantar och ett par skidhanskar från hestra. Dom är bra för dom har oftast en långdragkedja så dom är lätta att ta på och ett band med karrborre som sitter åt runt handleden. Annars tycker jag att vantar är klart svårast då dom gärna inte sitter kvar.
1.
3. (Novas är rosa)
4.
5. Miras (1,5 år) kläder. För Mira tycker jag att det är väldigt viktigt att hon kan röra sig bra i kläderna. 1. Flecceoverall. Väldigt bra under overallen och också att ha att sova i, i tex en åkpåse. 2. Mössa från Polarn och pyret. Inte den vackraste kanske men den sitter åt bra om öronen. 3. Overallen är från POMPdeLUX. Den är rymlig men inte tung. Tror att den kommer vara lätt att röra sig i. 4. Treksta skor. Nytt märke som har fått bra recensioner. 5. Vantar är jag inte riktigt klar med, måste hitta lika bra som Nova har. 6. Mira har en vanlig snusnäsduk runt halsen. Öppnar sig lättare om hon skulle fastna någonstans. 7. Raggsockor till när hon ska sova i vagnen.
1.
2.
3.
4. Tips på sidor jag beställer ifrån är www.pompdelux.se, www.lekmer.se, www.nelly.com, www.uteungar.se, www.babyshop.se eller andra erbjudanden som tex Team Sportia hade förra året, köp overall + viking gortexskor för 999 kr. =) Hur klär ni era barn i vinter?

Kommentarer
Vivi

Hej. Neckwalleten från Vintage Flamingo säljs på Surfers i Varberg. /Ord från designern själv :)/
Hoppas du hittar den där. Mariel, tjejen till designern har den i brunt och vitt också. Vitt hade passat dig! Hoppas du hittar den! KRam VIvi



Blogg: http://bara-vivi.blogspot.com
2012-10-16 @ 14:26:54




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0