Allt möjligt..

Dom senaste dagarna har livet varit bra, mindre bra och helt kasst. Jag vill inte gå in på detaljer, visa grejer ska bara inte skriva på nätet, man vet inte vem som läser och hur det tolkas. Därför väljer jag att inte skriva om det. Men något som jag inte trodde skulle vara så här är att man får så sjukt mycket känslor när man blir mamma, skulle verkligen kunna göra allt för mina tjejer. Men det är tufft många gånger oxå, får väl förmodligen äta upp dom orden då jag inte alltid har varit så lätt för min mamma. Men jag trodde inte att man kunde älska en annan människa så mycket. Måste tillägga att det har INTE hänt nåt allvarligt utan jag har bara haft väldigt mycket känslor inom mig. Oj nu blev jag verkligen djup... Nu till nåt helt annat.

I några dagar nu har vi städat ut det mesta av julen men passade även på att städa iording i klädkammaren och på vinden, å gud vad fint det blev (haha undrar hur länge det varar). Men vad tomt det blir efter julen, nu måste jag nog leta mig ut för att hitta lite roliga gardiner och blommor så det känns som våren är på väg. Jag vet jag är tidigt ute men tänker det inte komma någon snö till jul, kan det lika gärna bli vår tidigt!

Någon som vill spela sällskapsspel ( det är även spel bakom spelen =)

Igår hade vi en helledig dag. Så vi började med Öppna förskolan och sen tänkte jag att vi skulle åka en "snabbis" till Gekås för att köpa present till Novas kompis. Hon ska på sitt riktigt första barnkalas på lördag(utan mamma). Stora flickan! Snabbis blev det inte riktigt men så mysigt vi hade på vårt lilla äventyr. Tjejerna är hur lätta som helst att ha med sig, så det blev en lunch oxå när vi ändå var där. Måste tipsa alla föräldrar om en bra grej som jag köpte. Det har aldrig varit några problem att få Nova att borsta tänderna , hon tycker det är kul. Kruxet är att få henne att borsta tillräckligt länge. Detta låg i tandborstförpackningen, ett litet timglas. Så just nu är det väldigt roligt att borsta tänderna, vi får se hur länge det håller i sig =)

Utmanade mig själv idag, när jag arbetar med barn går man ut i alla väder. Men när man själv kan välja så väljer jag oftast det lättaste alternativet. Som idag Nova tittade ut, "mamma det regnar bara lite så vi kan gå till förskolan idag". Visst säger jag som väldigt lätt slänger in dom i bilen istället. Och det gick ju jätte bra, det regnade inte så mycket men på vägen hem regnade det desto mer och då träffade jag min pappa. Alla som känner honom vet att han gärna pratar och det gjorde vi, han satt i bilen och jag var utanför i 45! min, jag var dungsur. Så nu har jag tagit på mysbyxorna och dricker kaffe. Det är det bästa med skit väder är att man inte behöver ha dåligt samvete för att man sitter inne =)

Hör av mig snart igen...
Många kramar

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0