Sjukstuga

Dagen igår började med att jag vaknade av att Nickes telefon ringde hela tiden, det var hans samåkningsbil som undrade vart han hade tagit vägen. Han hade bestämt sig för att vara hemma för han var dunder förkyld eller som jag kallar det, en manlig förkylning =)
Åkte med Nova till förskolan fortsatte vidare till Tvååkers vårdcentral, jag har ju sedan tidigare märkt att man inte ska till vårdcentraler eller liknade på måndagar men jag nu hade tröttna på att se Mira ha det så jobbigt när hon hostar. Väntade i 1 tim och 10 min innan vi fick komma in, det positiva av det är att då hade hon tröttnat och visade inte upp sin spralliga sida som hon gärna gör när hon borde visa hur sjuk hon är. Så hon gnällnde och var allmänt matt när vi kom in till doktorn, så han tyckte riktigt synd om henne. Det visade sig vara ett virus så vi fick en till grej som hon kunde inhalera som innehöll kortison, så nu inhalerar hon två olika saker. Men hon börjar tycka det är helt okej, så hon ska nog bli bra snart. Det tar så himla mycket på denna lilla tjej bara så nu vill jag se henne frisk och glad igen. Väl hemma somnade hon och jag lämnde henne hemma hos Nicke, gick för att hämta min stora tjej och tänkte att vi kunde ha lite mysigt bara hon och jag. Men hon hade inte varit sig själv på förskolan utan hade somnat till så väl hemma visade sig att hon hade fått feber.
Så just nu sover Nova i soffan och Mira i spjälsängen, stackars barn. Det är jobbigt att se dom så hängiga men det är skönt att det inte är nåt allvarligare.
Helgen var lugn och vi gjorde inte jätte mycket men på lördagen tog vi oss ner till Skällingesjön och Nova fick testa på att åka skridskor. Hon tyckte detta var roligt även om hon blev lite frustrerad över att hon inte kunde åka som pappa.



Följetongen på vår resa fortsätter, det känns som det inte är meningen att vi ska komma iväg till spanien.
Bokade om biljetterna i förrgår och pengarna drogs direkt. Skönt nu kan det inte krångla mer, tänkte vi!
Joho det kunde det visst! Fick ett mail igår där det stod att resan inte längre finns men om vi ringer inom 24 timmar kan dom ändå ordna biljetter men vi får betala till 2200 kr! Fattar inte att det kan funka så här men nu är det iaf inbetalt oxå och nu håller vi tummarna för att inget mer händer.

Uppdatering: Med tårarna i halsen skriver jag att kunde det tydligen bli lite mer oflyt. Biljetterna hade nu ökat ännu mer alltså från att resan skulle kostat 8000 kr så är den nu uppe i 9500 kr. Och Nicke ringde banken för att kolla om vi oxå får tillbaka våra pengar snart men det skulle tydligen ta månader innan vi ens kunde få svar på om vi får tillbaka pengarna. Min syster hade betalat med mastercard och dom hade bättre försäkringar än Visa!

Nu ska jag ta hand om Gnällis som sitter här i jämte, ha en fortsatt bra tisdag!
Kram

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0