Det värmer i mamma hjärtat..

Det 2 senaste veckorna har varit oerhört intensiva av både POMPdeLUX och inskolning, för vår minsta lilla tjej. Inskolningen går hur bra som helst och hon har fullt upp med alla saker som finns på förskolan. Hon har nog kommit och suttit hos mig 1 gång på två veckor, så det känns bra. Hon är en trygg liten tjej, som älskar när det händer saker så det här kommer passa henne perfekt. Men stora syster hade också en bra inskolning en blev ledsen i 2 månader efter att inskolningen var klar, när hon verkligen insåg att hon skulle bli lämnad! Så jag vågar inte ta ut något i förskott!!
 
I 2 veckors tid har också POMPdeLUX hållt på. Det är kul och hur mycket som helst att göra. Det är så roligt att komma hem till alla glada och förväntansfulla mammor.  Synd bara att det tar så många timmar varje gång. Jag har varit helt slut på kvällen när jag kommer hem. Men det känns ändå väldigt kul!
 
Igår var en "fantastisk" dag. Med facit i hand var jag nog lite optimistisk när jag tryckte in allt på samma dag. Och jag var medveten om att det inte var jätte bra planerat men ibland blir det så här....Vi började dagen med att gå till förskolan, hem en vända efteråt och sen vidare till BVC. Mira skulle på 18 månders kontroll och har nu fått ett OK i rumpan =) och fick en vaccinationsspruta. Det var ingen hit! Sen var det Novas tur att få en påfyllning av Havrix så nu är hon skyddad i minst 20 år. Inte dåligt! Men hon brukar inte tycka att sprutor är så farligt men denna gjorde det och hon fick även blåmärke.  Vidare till tandläkaren för att laga en hål, brukar gå hur bra som helst utan bedövning. Men denna gången behövdes det och sprutan kom fram igen. Å vad ledsen hon blev men jag lyckades lugna henne och hon fortsätter och ligger blixtstilla. Har nog aldrig fått så mycket beröm för Nova och jag kände mig så oerhört stolt!!!! Hem igen och avlusa Mira för det hade hon ju givetvis hunnit dra på sig på förskolan.. Så denna dagen tycker jag inte vi gör om mer... Men jag var fantastiskt stolt över mina modiga tjejer!!!

Nu ska jag gå och nana för imorgon är min första arbetsdag på 1,5 år om man bortser från mina stackars fredagar i våras. Önska mig lycka till!
 
Go´natt!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0