Helgaktiviteter

Helgen har bjudit på Ungdoms SM i brottning, min systerson var med där och var jätte duktig men i mina ögon hade han lite otur. Han fick först möta en motståndare som var hans hårdaste konkurrent. Så han förlorade båda sina matcher. Det är kul att titta på något sådant när man känner någon som är med, man får lite adrenalin av att heja på. Dock är det en väldigt tuff sport och i första matchen (heter det så i brottning?) var det en kille vars knä hoppade ur led. Det såg sjukt äckligt ut och Nova som var helt säker på sen förra tävlingen vi var på att hon skulle börja med brottning har nu ändrat sig. Till hennes mammas stora lättnad, jag hade aldrig fixat att sitta och titta på när mina barn "åker på stryk". Hon ville hålla på med dans istället, vi får se hur länge hon är i dom tankarna.

På eftermiddagen ringde några vänner till oss och bjöd in sig själva på årets första grillning (för vår del). Det är bra med såna vänner som vet efter att ha umgåtts med oss i några år att man får gärna bjuda in sig själva. Och dom ringer inte längre Nicke och frågar eftersom han aldrig kan ge något svar. Det var riktigt gott och nu är det bara att fortsätta med grillsäsongen, vi får bara hoppas det kommer lite värme snart!

Idag hade jag och tjejerna en mys förmiddag, vi grejade lite alla 3 på var sitt håll. Pappan i huset var på jakt efter en gräsklippare, han hade hittat på blocket. Så nu är "vi med gräsklippare" =) Har innan lånat svågerns åkergräsklippare men dom har ingen uppsamlare så man får räffsa en del efteråt så nu blev det en Klippo Excellent. Om jag nu kommer få köra den, så kan jag ju ha den lite som träning eftersom jag verkligen inte rör mig just nu. Måste verkligen göra nåt åt det.


POMPdeLUX
Nu har jag bara 2 veckor kvar med kollektionen från POMPdeLUX, var på min näst sista visning ikväll. Har en visning till hemma hos en tjej sen ska jag ha ett avslutande Öppet Hus med lite erbjudanden. Det har verkligen varit roligare än jag trodde det skulle vara att vara säljare. Så mycket trevliga människor man träffar och det är verkligen inte svårt att sälja nåt man själv älskar. Jag skämtar inte om jag säger att jag nog själv skulle kunna köpa en tredjedel av alla kläderna till tjejerna utan problem.
Men hur roligt det än är, så är det ju alltid skönt när det nåt som slutar som tar en hel del tid. Jag har inte bestämt mig hur jag kommer att göra till hösten, är väldigt sugen på att fortsätta men det beror lite på hur mycket jag ska jobba på mitt jobb.

Min POMPdeLUX tjej

Avslutar med en fråga Nova frågade Nicke innan hon somnade (många tankar i denna lilla tjej)
"Pappa vad har man dessa håren till?? (ögonbrynen)"
En mycket bra fråga, någon som vet varför man har dom?

Det är inte alltid man vill vara stor. Nova skojade om att hon skulle sova i Miras
säng men hon somnade på riktigt...

Vi hörs snart igen!

Kommentarer
Vivi

http://illvet.se/fraga-oss/har-manniskans-ogonbryn-nagon-funktion



Som jag minns det från skolan :)

Kram



Blogg: http://bara-Vivi.blogspot.com
2012-04-16 @ 07:05:11
Yvonne Månsson

Ja om du syftar på Nickes oförmåga att ge något svar så har det inte förbättrats =)



Blogg: http://yvonnem.blogg.se/
2012-04-16 @ 08:02:12
Vivi

Nu förstår jag inte. Alltså länken: att ögonbrynen är till för att få bort vätskor från ögonen ex. Svett



Blogg: http://bara-Vivi.blogspot.com
2012-04-16 @ 18:44:27
Yvonne Månsson

Aha nu hänger jag med. Länken syntes dåligt men nu fattar jag vad du menar =)



Blogg: http://yvonnem.blogg.se/
2012-04-16 @ 21:00:28




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0