Novas födelsedag, 10 april

Dagen började med skönsång från mig och Nicke (vet inte om det var så vackert, men Nova blev glad). Nova fick en sparkcykel som hon länge har pratat om, så hon startade morgonen med att köra cirklar i hallen (pappa sa att man bara får köra där). Sen iväg till förskolan, hade tänkt att hon skulle vara ledig idag men som 4 åring är det väldigt viktigt att bli firad på förskolan oxå och få bjuda på glass!!

Kommentarerna jag fick i morse av min nyblivna 4 åring:
Mamma, jag kan borsta (tänderna) själv nu, för jag är så stor nu mamma.

Jag: Nu har du fått många fina paket Nova, finns det nåt mer du önskar dig eller har du fått allt?
Nova: Jag har fått allt jag önskar mig. =)


Så jag och Mira stack iväg för att lämna tillbaka Barbiedockan vi hade köpt, hon hann ju få 5 stycken innan vi gav vår så jag bytte den till nåt annat istället. Dock följde det ju med fler saker i vagnen hem än bara presenten till Nova men för att vara ösregn ute och påsklov så var det väldigt lite folk på Gekås, så jag passade på att köpa lite bra-ha saker oxå. Hade så bråttom in i bilen i regnet att jag glömde sulorna jag hade köpt till Novas skor, blir sååå trött på mig själv... Det är väl "småbarnföräldrarsymptom" tror jag för jag tror inte jag kan skylla på amningssymptom längre =)

Kvällen avslutades med Novas önskemiddag, spagetti och köttfärssås och så kom favoriterna Jonas och Eddie hit och lekte.  Så dagen blev nog väldigt bra för vår lilla 4 åring.

En Dagens Nova: POMPdeLUX chinos och undertröja och Molo tunika.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0