En stor sten föll från mina axlar..

Idag sprang jag på Rektorn på Novas förskola. Vi har i flera veckor gått och oroat oss för att vi fick som besked att det såg mörkt ut för Mira att få plats på förskolan i Skällinge, utan vi skulle istället behöva köra henne in till stan. Hur kan man som ansvarig för att delegera förskoleplatserna berätta för föräldrarna att ni får förmodligen kommer få köra 4 mil varje dag med 1! barn för att få barnomsorg till henne, när man i själva verker inte vet säkert?!(Jag jobbar i Skällinge och Nicke samåker till Ringhals, så det hade blivit ett jätte problem) Han svarade mig idag att det har hänt lite i kön och att när de började kolla upp om alla ville ha sin plats så var det inte riktigt så. Så det han kunde meddela mig idag var att det lägsta vi behöver köra är till Rolfstorp (5 km enkel väg). Men det slutgiltiga beskedet kommer om senast 1 månad. Så en stor sten föll från mina axlar när jag nu förmodligen kommer kunna arbeta som jag hade tänkt. Hade ju jätte gärna varit hemma med tjejerna längre men tyvärr ger det ju inga pengar. Så fortsättning följer vart Mira hamnar tillslut...  Håll tummarna för oss att hon slutligen hamnar i Skällinge.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0