Matdagbok??!!

Nu var det längesen jag skrev här. Tänker ofta att jag borde blogga idag men det slutar med att jag inte orkar, bror nog mest på att det är roligast att kunna lägga upp lite bilder på bloggen men jag har ju fortfarande inte fått tillbaka kameran.

Men nu var det iaf ny vecka och den börjar bli fullspeckad. Idag är har varit en mysdag med Mira, lämnade Nova på förskolan och tog en promenad med Helen och Arthur. Gott att få gått lite, jag blir så mycket bättre i axlarna då oxå. Fick mitt omtalade mail i fredags. Jag och Sara (min vän i Skåne) har anmält oss till något som heter PT online för mammor (nyblivna mammor eller som har blivit mammor för länge sedan). Det går ut på att vi kommer få hjälp med vår kost och träning men det är upplagt så att det ska vara lätt att få till när man är småbarns förälder. Träningen kommer mestadels vara hemma och kosten kommer vi få en matlista med vad hon tycker man ska äta. Allt som jag ska göra kommer att vara utformat efter mig och mina behov. Så i fredags började jag skriva matdagbok, usch vad mycket kostigt man stoppar i sig. Fick frågan "men skriver du verkligen upp varenda liten grej?". Och det gör jag faktiskt för jag känner är jag inte ärlig så kommer inte hon kunna hjälpa mig heller. Den riktiga starten för det här börjar på torsdag och då ska jag ha skickat iväg min matdagok, bilder på hur jag ser ut och så har jag svarat på frågor i ett formulär, mina mått ska nog skickas med oxå. Så det jag kommer skriva om här näst är nog om hur jag ska klara detta, men jag vill verkligen få en push så att det händer nåt. Så skriv gärna om ni undrar över något och peppa mig gärna för det behöver jag =) Är det någon som är intresserad av att läsa lite själv om vad det innebär så är det bara att gå in på: http://www.mammafitness.se/se

Olga Rönnberg (lånad bild från hennes hemsida)
Detta kommer vara min tränare (5 barnsmamma) och så här hade jag gärna sett ut
men då får jag nog lägga ner lite mer tid än jag hade tänkt =)


Känns så himla typsikt att jag börjar med sånt här när vi ska ha vår första mammafika imorgon
men jag får väl bara bita ihop eller så väntar jag att hårdköra tills på torsdag?? =) Vad tycker ni?
Ha en bra fortsatt måndag!

Kommentarer
Anonym

Bit ihop moster! Jag e lika nyfiken som du på detta nu :) du får säga hur de går, så lycka till :)



2011-09-19 @ 22:17:01
Vivivi

You go, girl!!!



Blogg: http://baravivi.blogg.se/
2011-09-20 @ 18:43:32
Yvonne

Tack tjejer! Imorgon börjar de, så nu ska jag sköta mig! =)



Blogg: http://yvonnem.blogg.se/
2011-09-21 @ 07:48:22




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0