En riktigt bra dag!

Idag har jag och barnen haft en riktigt bra dag. Nova har varit på förskolan och jag försökte röja lite här hemma medan lillis sov (eftersom hon inte sov inatt) men vid halv 1 fick vi lunchbesök av mina 3 syskonbarn och en kompis till dom som ville äta lunch här. Dom är lite roliga dom ville hellre äta gorbys hemma hos mig än hemma hos dom men dom är ju alltid välkommna så det är ju helt ok. Vi bestämde att killarna skulle gå och hämta Nova på förskolan medan Fanny följde med mig och vaccinera Mira. Novas dag var gjord  och hon var hur lycklig som helst av att bli hämtad av sina favoriter. Efter att ha lekt lite med killarna var det dax att sadla om för att åka på gympan, det är den stora händelsen på veckan för Nova och hon är alltid laddad till 1000. Men idag kunde dagen till och med bli lite bättre, efter att Novas gympa var slut gick hon hon ställde sig och kolla på tjejerna som tävlar i gympa. Hon stog och små studsade och närmade sig sakta, deras gympaledare kom fram till mig och frågade om hon var intresserad av gympa och sen erbjöd hon Nova att vara med dom lite och studsa på mattan. Tror att jag kommer höra om detta hela veckan, detta var riktigt stort för min lilla tjej! =)

Våra trollungar!!

Måste ju berätta att idag är min lilla tjej hela 7 månader gammal! Dagen till ära ställde hon sig mot diskmaskinen, allt går så fort med denna lilla flicka. Vägde och mätte henne idag, hon är ingen tungviktare direkt 7120 g o är 68,5 cm lång men det är ju inte konstigt så som hon rör sig.

Konstigt att tänka att där inne låg du för 8 månader sen. Skönt att vara
av med den kulan men det var mysigt att ha dig i min mage.

Lillskruttan idag!



PT-online
Jag har förstått att många tycker att det är lite intressant det här med att jag har skaffat en personlig tränare via nätet. Jag har nu hållt på med det här sedan i torsdags och jag måste säga att det går över förväntan. När jag anmälde mig till det här så trodde jag att det mest skulle vara fokus på träning hemma eftersom jag tycker det är svårt att få till träning nu, så tyckte jag att det skulle passa mig. Men så var inte riktigt upplägget utan Olga (PT:n) säger att man måste äta rätt för att få ut det bästa av träningen, maten genererar i 80%. Så denna veckan har bara bestått av att jag ska lära mig att äta "rätt". För att ni ska få en bild av vad jag äter så tänkte jag skriva ner min dag idag:
Frukost: kl 7.20 2 sportknäcke med skinka och 1 kopp kaffe
10.15 en smootie (kesella+ frusna jordgubbar) o ett halv grönt äpple
12.00 Lunch:  Kelda tomatsoppa med kycklingbitar och 3 råa morötter o vatten att dricka
14.30 en till smootie o kaffe
18.00 Middag: fullkornspasta och köttbullar o råamorötter o vatten att dricka.

Hmm trodde att jag hade ätit "rätt" denna dagen men fick det här till svar av min PT att jag skulle ändra: Mer kolhydrater och protein till frukost. Inga kolhydrater på kvällen. Protein till varje måltid och mer fett på eftermiddagen.

Det svåraste tycker jag helt klart är att komma på vad jag ska äta, min fantasi kring sån här mat är inte jätte bra men jag lär mig nog.

Måste bara meddela att jag är lite stolt över mig själv som har slutat med socker i kaffet under denna tiden! Jag har länge tänkt tanken men aldrig fått tummen ur.



Fick ett sms av min man idag och jag kan säga att de är underbart att man kan leva på 2 små ord en hel dag, det gjorde min dag till en riktigt bra dag!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0