24 och 25 november

Oj vilken seg dag det har varit idag. Jag och mini kom iaf ut på en promenad tillsammans med 2 vänner i det riktigt tråkiga vädret, sånt det "blött" regn var det.. Alla 3 var rörande överens om att hade vi inte haft bestämt att vi skulle gå ut och gå så hade vi struntat att gå ut överhuvudtaget!

Resterande dagen har mest bestått av att försöka få fram adventssakerna men jag fick ta en paus och göra annat eftersom Nova ville vara med och hjälpa till men hon var så trött efter förskolan så hon somnade 1,5 (från 14.45-16.30) och för er som undrar när hon gick och la sig ikväll så var det vid 20.00 utan problem. Hon gick och la sig själv medan jag försökte natta Mira. Den lilla skruttan har haft 2 riktigt dåliga nätter och har precis vaknat igen , bara att hålla tummarna att hon sover bättre inatt.

Annars idag så fyller min Kära vän Sara 30 år idag och jag måste ju passa på att gratulera henne en gång till!=)

Fina Sara och Novas bästa kompis Thea!

Nästa år är det min tur att fylla 30, shit vad tiden går och jag som tyckte när jag var liten att alla som var 30 är jätte gamla. Men jag känner mig inte ett dugg gammal, men man är väl så gammal som man känner sig va???

Lillis vaknade igen och vägrade sova, så jag fortsätter att skriva imorgon.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag är det ännu sämre och tråkigare väder än vad det var igår men vi trotsade vädret idag igen och gick till öppna förskolan. Det var jätte trevligt att få träffa några mammor och pappor (eller pappa) och massa goa barn, Nova tyckte dock att mamma pratar för mycket =) Det tog lite tid innan vi gick hem eftersom jag behövde prata klart och Nova blir ju trött hur fort som helst. Så väl hemma hann vi bara slänga i oss maten innan hon ville sova och somna gjorde hon på 2 min. Tror inte många 3,5 åringar behöver så mycket sömn som min lilla stumpa men för min del är det helt ok. Det är nu denna stunden på dagen jag kan sätta mig med en kopp kaffe och kan få dricka upp hela koppen medans den är varm =)

Så nu blir det till att städa lite och sen blir det nog till att gå hem till systeryster och baka pepparkakor.

Lovade min kära vän Emelie att visa en bild på vårt pepparkakshus som vi byggde i veckan. Första gången jag har vågat mig på nåt sånt..

Nova bestämde vad det skulle stå på huset och att alla snögubbarna skulle bo i huset.

Ursäkta att bilden är så suddig, hade lite bråttom...

Ha en riktigt myspys fredag!

Kommentarer
Sara

hihihi tack så mycket snäckan, gullig du e!!! kram



2011-11-25 @ 21:08:05
Emelie

Åå va fint hus! Nästa år ska jag å Ella också baka ett ;) i år håller jag mig till att äta degen bara! Puss på er sötingar!



2011-11-27 @ 18:14:09




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0