Syskonkärlek

Idag tillbringade jag och Mira förmiddagen på vårdcentralen i Tvååker, det är bra det här med att dom har drop-in. Har funderat några dagar om jag inte borde åka dit med henne, då hon är så hostig och slemmig framförallt när hon ska sova och när hon sover(hostar nästan så hon kräks). Och igår när hon åt lite macka kom det upp massa slem så då tänkte jag att det är bäst att ha kollat det iaf. Åker inte gärna i väg till doktorn då det ofta känns som man bara är en orolig förälder, vilket man givetvis är men det känns inte alltid som man tas på allvar. Men idag fick jag en bra doktor, han tyckte först inte att det fanns så mycket att göra mer än att ge henne hostmedicin men efter att ha varit där en stund så tyckte han nog att hon behövde "puffas". Hon fick ta blodprov och sedan sitta och inandas i en mask som var kopplad till en maskin. Hon var super duktig och det blev lite lättare för henne att andas. Så det kändes bra att jag tog mig i kragen och åkte dit.
Eftersom det tog ganska lång tid så hann vi bara hem och äta innan det var dax att hämta storasyster. Hem och svida om till tomte och pepparkaksdräkt och sen iväg på gympaavslutning. Det gick jätte bra och det kändes som alla var nöjda förutom Nova som blev besviken när hon inte fick vad hon hade önskat av tomten. Vi var ju på Tjolöholmsslott och där träffar med en tomte och fick skriva en önskelista. Så när Tomten kom till gympan idag och hon fick paket som inte innehöll det som stod på listan, så blev hon lite besviken.. Ska bli så kul att se hur hon reagerar på Julafton, det kommer bli riktigt stort för henne.
Det är så mycket syskonkärlek mellan dessa tjejer, det är himla härligt att se! Det värmer i ett mamma hjärta=)

Mira busunge Nr 1

Visar inga bilder på Nova på gympan eftersom det var så många andra barn med på bilderna och det är inte säkert att dom vill vara med här på bild...

Idag anlände ett paket till mig oxå, jag har nu fått mina vykort som jag ska dela ut till folk där det står att jag är försäljare för POMPdeLUX! Så nu börjar det kännas på riktigt att jag är säljare och jag trodde faktiskt inte att jag skulle längta till februari på det här viset. Men jag fick se på bild och lite beskrivet i text vad det blir för kläder och det känns verkligen jätte bra!! Så jag tänkte ge er lite info om vad som komma skall:

För tjejer så kommer stilen heta:     Scandinavian
Färgerna kommer att vara Vita,grå, blåa, bruna, gröna och persikofärgade nyanser
Nyckeorden för kläderna för tjejer är:Klassisk, bomullsspets, print med foto och handteckningar

För killar kommer stilen heta:          Americano
Färgerna kommer att vara: Navy och vit, oliv, gråmelange, klarblå, blå/grön/röd
Nyckelord: High school & collage, polo, cargoshorts, flaggor,batches, fotoprint

Storlekarna är från 80-152 cm
Har tyvärr inga bilder på den nya kollektionen såjag bjuder på en bild när Nova mannekängar i sina nya Pompbyxor och målade naglar =)


Natti natti

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0