Överraskning

Igår kom älsklingen hem och överraskade med att han var ledig idag. Det firade han med att åka till årnäs och köpa frukostkorv och oxfilé! Så idag blir det riktigt lyxig mat bestående av oxfilé, potatisgratäng och bearniesås. Så dagen har bestått av att ligga och dra sig, äta nybakta scones som Nicke och Nova bakade och sen en tripp till stan. Vi fick äntligen hittat ett soffbord som vi båda kunde tänka oss. Är så less på det här gamla ekfaner bordet från Ikea som har varit med oss i flera år som egentligen bara var en nödlösning men ibland får man liksom inte "tummen ur" att köpa något nytt. Och vi har varit och letat tidigare men inte blivit helt nöjda men nu hittade vi ett som vi tror kommer passa bra, dyrt som vanligt när vi letar saker men vi kan ju hoppas det håller minst lika länge som detta bordet har gjort så kommer vi nog bli nöjda ;)

Mira fick testat att sitta ifrån mamma en liten stund innan Nova kom på att hon oxå ville åka. Måste än en gång
säga att jag är väldigt nöjd med vårt val av vagn (BabyJogger CitySelect)


Och Nova valde att ha vagnen så att hon kunde sitta och prata med Mira

Igår fick jag en fråga om hur det går med min PT-online. Det är lite konstigt hur jag fungerar, bara när hon frågade fick mig till att hoppa upp ur soffan och körde ett styrkepass, är det verkligen så lite som gör det för att jag ska få tummen ur??? Ja tydligen!! Men det är så här iaf att min kontakt med PT-online är över och jag fortsatte inte att betala, kan dock tänka mig att hoppa på det igen om nån månad för att bli lite puschad och kanske få lite nya tips. Just nu är jag inte så flitig, jag försöker tänka på vad jag äter men jag följer inte hennes diet längre. Jag försöker träna men tränar nu (iaf denna veckan) 2 styrkepass och 3 magpass. Ska egentligen göra 3 styrkepass per vecka och 7 magpass och ut och gå 4 gånger per vecka. Nästa vecka tänkte jag ta nya tag och satsa på att komma ut och gå minst 2 gånger och öka till minst 4 magpass. Men jag ska säga att jag tog före och efter bilder under den månaden jag höll på, trodde inte man skulle kunna se någon skillnad men jag gick ner ca 2 kilo, vilket innebar 3 cm i midjan och 2,5 cm höfterna och det är jag riktigt nöjd med. 
Idag är som sagt fredag och då måste alla i familjen få ha fredagsmys, jag tjuvstartade medan övriga i familjen sov...

Julmust, Vi Föräldrar och geisha choklad!
Och slutligen en bild på min lilla solstråle..

Dagens Mira: Melton strumpbyxor, Pop tunika och Metoo dreggellapp

Kommentarer
Nina - Glamourmamman

Haha, du är rolig du! Men vet du, jag kan pusha dig istället om du vill, det verkar ju funka, och det räcker om jag får hälften i ersättning ;-)



Njut kvällen!



Blogg: http://glamourmamman.blogg.se/
2011-11-04 @ 19:25:56




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0