Lite uppdatering

Nu var det några dagar sedan jag skrev nåt så nu blir det mest bilder =)

Härom dagen åkte vi ner till Halmstad (Busfabriken) för att träffa Bästa vännerna, Sara, Thea och Ellen. Nova och Thea blev överlyckliga och deras mammor oxå som kunde andas ut lite. Dom leker så himla bra tillsammans och hade jätte skoj i flera timmar utan problem. Så detta får vi göra om..


Att vara föräldraledig är jätte skönt men kan också vara ganska tålamodsprövande, därför försöker jag hitta på lite om dagarna så att Nova blir lite stimulerad nu när hon är hemma med mig och lilla syster. De passar mig ganska bra också eftersom jag är ganska social av mig och gillar att träffa folk =)
Men när man har en liten kan man inte alltid se allt som händer när man till exempel ammar.
Hörde härom dagen från Nova: "Mamma, varför smakar de så gott?" Hon satt på köksbänken och hade hällt upp en hel skål med marmelad. När jag kom dit var kommentaren "mamma och pappa behöver inte hjälpa mig, jag kan själv". Och visst det har vi verkligen märkt =)


I lördags var vi på Getterön med picknick från Tovedahls och firade svärmor som fyllde år.
Himla mysigt med picknick i värmen och vi hade gott om tid så Nova hann gunga, åka rutschkana, spela fotboll och strand tennis. Sen åkte vi vidare till flygfältet för att se svärmor flyga segelflyg. Hon uppskattade de väldigt mycket och rekommenderade det till andra. Därefter blev det tårta och kaffe, gott! Men det blev en lång dag för en liten tjej, hon somnade i bilen på väg hem och vaknade igen efter 2 timmar och dagen efter var verkligen ingen hit för henne. Så det gör vi inte om, att hoppa över hennes vila, för hon är inte människa igen förän efter 2 dagar senare.. Stackar liten!


Efter denna trevliga dagen i stan åkte vi hem och gjorde en riktigt god
middag med Olof på besök. Middagen blev grillad fläskfilé, hemmagjorda klyftpotatis,
kall bearnies sås och kryddig ( vet inte vad den hette) sås och sallad. Till efterrätt blev det rabarberpaj!
Riktigt bra avslut på denna dagen!


Imorse ringde mamma och undrade om vi inte ville komma på pannkakor.
De nappade vi på direkt, det är skönt att åka till mamma och bli lite
uppassad. Vi gick en promenad, båda tjejerna somnade då passade jag och mamma
på att dricka kaffe i solen och äta en god kaka. =)

Min underbara dotter!

Ha det gott i solen!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0