Lite hemma fix

Igår hade vi lite av en fixardag här hemma. Jag myste och lekte med tjejerna, lagade mat och rensade ogräs (det vanliga så att säga) och Nicke grejade med lekstugan. Det känns skönt att man kan se ett slut på det nu men det har varit roligt att följa oxå. Det märks att många andra tycker det är roligt oxå och Nicke har fått mycket beröm för hur fin den är. Det är jätte kul att höra!! Ser fram emot att inreda den och att se Novas min när den är helt klar, hon verkligen längtar efter att få leka där inne och få bjuda sina kompisar på fika =)

Efter mycket fix här hemma tog vi en paus och gick hem till pappa en sväng för vårt första dopp i poolen i sommar. Inte helt fel med 36! gradigt vatten, det är nästan lite väl varmt men båda tjejerna var väldigt nöjda med detta.


Nova och Morfar!



Sen bar det av in till stan, jag vill köpa något nytt att ha på mig på utedansen som vi ska på imorgon. Har sett fram emot denna festen (det bir ju inte att man går på direkt mycket fest som småbarnsförälder). Så imorgon hoppas vi på strålande sol och ett glatt humör hos alla 400 som ska dit =)
Väl inhandlat en klänning som passar min "nya" mammakropp (ska göra någonting åt den snart är tanken) så gick vi till Harrys hela familjen och åt med Jonas. Väldigt trevligt, tog dock väldigt lång tid att få maten men det kompensserade vår trevliga servitör upp, tjejerna fick var sin Harrys nalle så dom var helnöjda.
Tack Jonas för trevligt sällskap!


Detta var klänningen som jag hittade. Har lånat bilden från
Marinavarberg.se

Idag har inte hänt mycket, natten var halvkass så jag vaknade med världens huvudvärk så för min del har jag inte fått många knop gjorda. Fick iaf fika besök i eftermiddags så jag slängde ihop en ananspaj lite snabbt.
Och nu gjorde vi lite skåprensning inför fredagsmyset så det blev kycklingklubbor, vitlökskroketter och bearnaisesås, helt okej fredagsmat.


Nova och Mio i eftermiddags. Bilden är lite suddig eftersom dom inte kunde
stå still i mer än 2 sekunder...

Avslutar kvällen med det bästa Nova vet. Hela familjen samlad i en soffa med en skål godis i mitten. Hennes kommentar idag "kom pappa så har vi mysigt"..(han skulle sätta sig i soffan tillsammans med Nova, mig och Mira)

Trevlig fredag på er allihop!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0