Tractor pulling, kräftskiva och förskola!

Helgen har sprungit förbi som vanligt men jag har hunnit med att träffa en kär vän, Vivi. Jag åkte till Karl-Gustav för att träffa henne och där var det Byafest, vilket innebar tractor pulling, lite karuseller och uppvisning av gamla bilar m.m. Det var så himla kul att träffa henne, vi ses inte så ofta men alltid lika kul att träffas.
På kvällen var vi på kräftskiva hos Jocke och Petra. Mycket trevligt och vi satt ute hela natten, vi gick hem vid 01.30 men då var det ganska kallt. Det känns att hösten är på väg.

Igår var hela familjen helt slut och jag kom nog på den sämsta idén på länge. Vi åker till Ge-kås slänger jag ur mig. Jag är tvärtemot de flesta för jag gillar verkligen inte att vara där men ibland känns det som ett måste och eftersom Nicke kunde tänka sig (lite mot sin vilja kom det fram lite senare) så tyckte jag vi kunde ta det igår så är det gjort. Nu i efterhand var det väldigt skönt att ha det gjort men jag kunde ha valt en bättre dag men men gjort är gjort.

Idag börjar för de allra flesta allvaret igen med skola och arbeten. Vårt allvar har inte riktigt dragit igång än men nästa vecka börjar Nova förskolan igen. Då har hon varit hemma med mig och lillasyster i ett halvår och jag måste säga att det är ett av mina bästa beslut som jag har gjort. Att ha henne hemma med oss. Jag tycker att det har resulterat i en jätte bra syskonrelation och med de menar jag inte att barn får en dålig syskonrelation bara för de har 15 timmar på förskola men jag tror aldrig att Nova har känt sig å sidosatt för att hon har fått en lillasyster. Men jag tror att hon hade gjort de om hon hade gått på förskola redan från början. Nova har verkligen gillat att vara hemma och vi har ju haft att göra så hon har varit sysselsatt. Nåt annat som har passat mig perfekt är att inte ha tider att passa. Med två små barn är det ju inte alltid så att man får sova på nätterna och då har det varit gott att ta igen det på morgonen. Så om det är någon som läser detta som funderar på att ha hemma storasyskon när det kommer små syskon, tveka inte att utforska möjligheterna för att kunna göra det. Man får som förälder tyvärr kämpa lite själv men det är värt!! Nu är det ju som sagt dax för Nova att börja igen och det ser hon fram emot. Hon tycker att det ska bli spännande att träffa alla kompisarna igen. Och för mig känns det helt lagom att hon börjar igen, hon vill ha lite mer utmaningar nu än det hon hon får hemma med mig.

Nu ska jag ta tag i att försöka rensa vår klädkammare. Min största önskan just nu till hemmet är helt klart en garderob till tjejerna. Jag har deras kläder på 3 olika ställen och tycker det är svårt att få en överblick över vad dom har och inte har. Så nu får jag väl börja spara =)


Det är detta fina skåp som jag vill ha....

Oj glömde helt av att berätta att för er som undrar så drar barngympan igång den 5 september kl 16.30-17.15. Den gympan som jag och Monika leder är förälder-barn gympa för barn 1-4 år!

Ha en bra måndag!

Kommentarer
Vivi

Superkul att träffa dig med!! Bra att du han kika förbi! Hälsa man och barn. Kram



Blogg: http://baravivi.blogg.se/
2011-08-23 @ 22:17:25
Yvonne

Det ska jag göra! Klart jag hälsar på dig, om jag kan =)



Blogg: http://yvonnem.blogg.se/
2011-08-23 @ 22:19:10




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0