Skrik å panik med guldkant

Usch ja idag har inte varit nån höjdar dag. Jag sover nog si så där eftersom Mira har fått sin första snuva så kan hon inte riktigt komma till ro. Så jag vaknade och var fortfarande trött och Nova vaknde tydligen gnällig. Hon hade kanske oxå sovit dåligt??? Gnället fortsatte en bra stund eftersom hon gärna ville ha en kompis att leka med idag men när mamma och Mira har besökstid på bvc halv 2 så förstör det lite.. Vi löste det iaf bra så Nova fick leka med min goa systerdotter som alltid ställer upp och Nova blev som en helt annan tjej.

Bvc träffen var väldigt givande. Min "mammagrupp" var där och så hade dom bjudit in en psykolog och så satt vi och pratade om vart dom små liven är i sin utveckling just nu och om det var nåt särskillt vi ville ha råd och tips om. Mira blev snabbt klassad som bulldoser, ålade sig runt till alla de andra barnen och provsmakade på alla leksakerna. Såg riktigt roligt ut. Så när jag berättade att min lilla tjej bara vill leka på nätterna så förstod nog alla vad jag menade. Psykologen och bvc-sköterskans råd var helmörkt i rummet och att hon ev ska sova i ett eget rum så hon kan komma till ro och att jag inte ska vakna av alla små ljud som hon har för sig. Jag tycker det känns jätte tidigt att flytta ur henne ur rummet men kan det hjälpa så kan det ju vara värt ett försök? Tänkte i så fall att Nova och Mira ska dela rum, Nova har ju väldigt behov av att ha någon i rummet så det kanske blir jätte bra? Kom gärna med tips och ideér.

Men dagen idag har inte bara varit helkass, jag fick veta min löneökning som börjar gälla från och med september, inte jätte mycket med det är ju alltid nåt =)
Kanske kan göra 2-3 kr om dagen från försäkringskassan =)
Och så kom ett paket på posten från min första vunna aktion på tradera, en helt ny Nova star tröja i Novas nya favorit färg klarblå! Hon blev hur glad som helst =) Därefter kunde jag oxå åka och hämta kläderna som jag hade beställt från Me & I, riktigt fint alltihop! Visar bilder imorgon på mina fynd!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0