Regn regn å åter regn

Så idag har vi inte gjort mycket.. Rensat lite lådor, var lite pedagogisk och har nu gjort en Nova låda och en Mira låda i hallen, det är mest för att hålla reda på vems mössa eller vantar det är. När Nixon kom hem hade jag gjort en "meny" för veckan och så åkte vi in till Hajen och storhandlade. Inte det roligaste man kan göra men så himla skönt när det är gjort och så vet man ju vad man ska äta resten av veckan oxå. 

Vet hur tråkigt det kan vara att komma på vad man ska äta så jag tänkte tipsa om vår "meny" denna veckan. Jag har inte testat alla recept än men det lät gott..

Måndag: Örtagårds kyckling
Tisdag: Fransk vitlöksfisk
Onsdag: Köttfärslimpa och potatis
Torsdag: Kräftsoppa
Fredag: Fredagsmys!!! Tacos

Dagens recept:
4 personer.

Detta är en av min mammas paradrätter. Kyckling i en krämig och god sås. Smakar gott med ris och lite vinbärsgelé.

Servera med blomkålsris för en LCHF vänlig variant, mums.

Ingredienser

1 grillad kyckling
100 gr margarin/smör
2 msk senap, 1 msk fransk och 1 msk vanlig
2 msk soya
1½ tsk stött grönpeppar
2 dl grädde

Skär kycklingen i små bitar och stek I smoret.. Blanda alla ingredienser till såsen. Rör ihop allt och låt puttra på spisen i 10-15 minuter.

Tips! Vi tyckte de blev lite för mycket senapssmak och det hade varit gott med tex lite paprika ihop med kycklingen men annars var det gott och väldigt enkelt och snabbt att göra..

Gick in en snabbis när Nicke nattade Nova och skrattade så när jag lyssnade på dem. De hade lite ovanlig kvällsläsning i form av Hemglassbilens reklamblad, så nu har dom bestämt hur mycket och vilka glassar vi ska köpa nästa gång Hemglassbilen kommer och så ska vi bli klubbmedlemar =) Dom älskar verkligen glass!!

Fick precis ett väldigt trevligt mail där det stod att jag hade vunnit 3 st namnnappar!! Inte ofta man vinner nåt så jag blev jätte glad. Jag anmälde mig på en blogg( http://glamourmamman.blogg.se/) som jag "ramlade" in på och vips hade jag vunnit. Det behövs inte mycket för att man ska bli lite extra glad =)



Ha en fortsatt trevlig måndag!
Kram

Kommentarer
Sara

Grattis så kul att du vann!!!!



Blogg: http://lyckansblogg.blogspot.com
2011-08-30 @ 09:42:09




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0