Lördag

I lördags var det årets fest. Jag ser alltid fram emot Skällingefesten (utedansen) tror inte att jag någonsin har haft tråkigt på de festerna. De annordnas en gång per år och är på Skällinge fotbollsplats. Det ställs upp långbord och byggs en scen där Varbergs Boys spelade i år och runt om alltihop är det flera öltält. I år kom det 400 matgäster och ca 100 stycken efter maten. Och för er som undrar så är det inte bara Skällingebor på dessa festerna utan väldigt blandat folk.

Kvällen började med att Fanny tog barnen, känns alltid väldigt bra när hon passar dom. Hon tycker det är roligt och dom älskar att vara hos henne. Ett stort plus är ju att barnen då är i Skällinge så om det skulle vara nåt så är jag inte så långt borta och så kunde jag ju gå och hämta dem på natten sen oxå. Känner inte att jag vill lämna bort Mira över natten än eftersom hon inte sover helt utan att vakna mitt i natten.
Sen gjorde vi oss iordning och Anette och Lars kom hit en stund innan så vi kunde njuta av den fina kvällen.



Så här kan det se ut på Skällingefesten!

Insläppet, det var lång kö när man skulle gå in..
Senare under kvällen satt även jag i kassan och hjälpte till lite.

Varbergs Boys


En del av Flexab gänget, pappa brukar vilja avsluta sin säsong genom att
bjuda sina anställda att få gå på denna fest. Det är mycket uppskattat!

Redan vid första låten brukar folk stå på bänkarna och sjunga.
Gillar att alla är på så glatt humör
Avlutar med en bild på mig och min syster..


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0