Nu är våren här.

Vaknade av att det var en riktigt fin vårmorgon, vi skyndade att göra oss iordning för att gå till mitt jobb på påskfest. Detta var väldigt uppskattat från Nova och det verkade som de andra barnen tyckte det var kul att vi kom och hälsade på. På påskfesten hade en mamma varit gullig och gjort fina fågelbon som består av allbransticks, ljuschoklad och i boet lägger man några chokladägg. Därefter var det tipspromenad och på promenaden träffade vi Kvast-Hilda, Nova var väldigt fascinerad av att hon satt fast i trädet och var lite oroad för henne. När Kvast-Hilda sen skulle "flyga" iväg säger hon "Mamma jag vill också följa med trollet". Hon missade någonstans att det är påskkärringar som kommer på påsken och inte Troll =)

Väl hemma var det dax att göra lunch. Tänkte göra mig till lite eftersom min systerson skulle äta här idag så jag gjorde kycklingklubbor och pommes. Detta blev inte så bra som jag trodde då han frågade vart är riset??? Nä det blir pommes svarade jag lite glatt och hans kommentar åh jag som inte gillar pommes. Så kan det gå, jag som trodde alla barn gillade pommes.

Mina tjejer är behov av mycket sömn på dagen. Det är skönt både för dom och för mig. Jag trodde att min stora tjej snart skulle sluta med det men går man och lägger sig med henne så tar det bara några minuter så sover hon. Idag var det ju så fint väder så hon ville inte gå in och lägga sig utan ville hellre sova i sin vagn. Visst tänkte jag, det kommer aldrig att gå men efter 10 minuter sov hon gott. Så nu sover båda tjejerna som stockar och jag sitter här och skriver och viker lite tvätt... Himla skön tisdag!

Ha det så gott i vår värmen!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0